Sinop’ta, Su Verimliliği Belgesi Eğitimi ve İl Su Kurulu Toplantısı Yapıldı!

Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamında Sinop’ta su kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir yönetimi amacıyla kritik iki toplantı birden düzenlendi.

sinopta su verimliligi belgesi egitimi ve il su kurulu toplantisi yapildi habermeydan e1782307660846

Sinop’ta, Su Verimliliği Belgesi Eğitimi ve İl Su Kurulu Toplantısı Yapıldı!

Tarım ve Orman Bakanlığı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Su Verimliliği Yönetmeliği kapsamında Sinop’ta su kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir yönetimi amacıyla kritik iki toplantı birden düzenlendi.

Sinop Polis Evi’nde Kritik Eğitim: Su Verimliliği Belgesi Nasıl Alınır?

Sürecin ilk ayağı olan “Su Verimliliği Belgesi Eğitim ve Bilgilendirme Toplantısı”, Sinop Polis Evi Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Belge almakla yükümlü kurum ve kuruluş temsilcilerinin yoğun katılım gösterdiği programda, Bakanlık uzmanları tarafından kapsamlı sunumlar yapıldı.

İnteraktif bir soru-cevap bölümüyle tamamlanan eğitimde katılımcılara şu hayati başlıklar aktarıldı:

* Su Verimliliği Seferberliği kapsamında yürütülen ulusal çalışmalar,

* Su Verimliliği Yönetmeliği yasal süreçleri ve yükümlülükleri,

* Kurumlarda su tasarrufu sağlayacak sistem kurulumu,

* Su Verimliliği Belgesi başvuru ve uygulama aşamaları.

2026 Yılı Sinop İl Su Kurulu Vali Yardımcısı Başkanlığında Toplandı

Eğitim programının ardından, su yönetiminin yerel stratejilerini belirlemek üzere Valilik Toplantı Salonu’nda 2026 Yılı Sinop İl Su Kurulu Toplantısı gerçekleştirildi.

Vali Yardımcısı Ali Osman Bulat başkanlığında düzenlenen üst düzey toplantıya; İl Müdürü Fatih Önlem, kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileri ile Su Yönetimi Genel Müdürlüğü uzmanları Sevil Bolat Uçar ve Şengül Güngör katıldı.

Gelecek Nesiller İçin Stratejik Kararlar Alındı

Toplantıda, Sinop’un su kaynaklarının korunması ve sürdürülebilir kullanımı masaya yatırıldı. Kurul, şu ana başlıklar üzerinde değerlendirmelerde bulunarak 2026 yılına yön verecek stratejik kararlar aldı:

1. Ulusal Su Planı doğrultusunda Sinop genelinde atılacak adımlar,

2. 2025 yılı İl Su Kurulu kararları kapsamında elde edilen sonuçların analizi,

3. Su Verimliliği Yönetmeliği faaliyetlerinin yerel düzeyde yaygınlaştırılması.

Yetkililerden Ortak Mesaj: “Su verimliliği konusunda farkındalığın artırılması ve sürdürülebilir su yönetiminin güçlendirilmesi amacıyla çalışmalarımız aralıksız devam edecek. Unutmayalım ki; suyumuzu korumak, geleceğimizi korumaktır.”

 

Exit mobile version