Gelecek hafta sıcaklıklar yükseliyor: Termometreler 38 dereceyi gösterecek

Yurt genelinde hava sıcaklıklarının yeni haftayla birlikte yükselişe geçmesi bekleniyor. Meteorolojik tahminlere göre pazartesi gününden itibaren sıcaklıklar mevsim normallerinin üzerine çıkarken, özellikle Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde termometreler 38 dereceye kadar yükselecek.

meteoroloji sicaklik habemeydan

Gelecek hafta sıcaklıklar yükseliyor.

Gelecek hafta sıcaklıklar yükseliyor.

Meteoroloji Genel Müdürlüğü (MGM), 25 Haziran-1 Temmuz dönemine ilişkin hava tahminlerini paylaştı. Buna göre, yeni haftada özellikle iç ve batı kesimlerde hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıkması bekleniyor.

Tahminlere göre hafta sonu Karadeniz ve Akdeniz kıyılarında yerel yağışlar görülecek. Ancak yağışlı sistemin gelecek hafta yurdu terk etmesiyle birlikte sıcak hava etkisini artıracak.

Önümüzdeki hafta Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde sıcaklıkların yüksek seviyelere ulaşması bekleniyor. Diyarbakır’da termometrelerin 37 dereceyi, Şanlıurfa’da ise 38 dereceyi göstermesi öngörülüyor. Ege ve Akdeniz’in iç kesimlerinde hava sıcaklığının 34 ila 36 derece arasında seyredeceği, İç Anadolu Bölgesi’nde ise 30 derecenin üzerine çıkacağı tahmin ediliyor.

Uzmanlar, özellikle günün en sıcak saatleri olan öğle saatlerinde zorunlu olmadıkça dışarı çıkılmaması, bol sıvı tüketilmesi ve güneş çarpmasına karşı tedbir alınması gerektiği uyarısında bulunuyor.

Exit mobile version