Taşınmaz Satışlarında Güvenli Ödeme Sistemi 1 Ekim 2026’da Zorunlu Olacak.
Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım satımlarında ödeme işlemlerini daha güvenli hale getirecek Güvenli Ödeme Sisteminin zorunlu uygulama tarihini erteledi. Bakanlık, sistemin teknik altyapısının eksiksiz şekilde tamamlanabilmesi amacıyla uygulamanın 1 Ekim 2026 tarihinde başlayacağını duyurdu.
Daha önce yapılan düzenlemeyle, 1 Temmuz 2026’dan itibaren taşınmaz satışlarında bedelin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da elektronik fon transferi (EFT) ile ödenmesi durumunda işlemlerin Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu hale getirilmişti.
Ancak Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik kapsamında Ticaret Bakanlığı’na verilen yetki doğrultusunda, sistemin devreye alınma tarihi üç ay süreyle ertelendi.
Bakanlık açıklamasında, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile ilgili kurumların iş birliği içerisinde teknik altyapı ve entegrasyon çalışmalarını sürdürdüğü belirtilirken, sistemin tüm aşamalarıyla sorunsuz şekilde hayata geçirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.
Yeni uygulamayla birlikte taşınmaz alım satımlarında ödeme ile tapu devrinin eş zamanlı gerçekleştirilmesi sağlanacak. Böylece alıcı ve satıcıların dolandırıcılık, sahtecilik ve hırsızlık gibi risklerden korunması, para transferlerinin güvenli ortamda yapılması ve kayıt dışılığın azaltılması hedefleniyor.
Ticaret Bakanlığı, teknik hazırlıkların tamamlanmasının ardından Güvenli Ödeme Sistemi’nin 1 Ekim 2026 itibarıyla ülke genelinde zorunlu olarak uygulanacağını bildirdi.
