Tapu işlemlerinde yeni dönem…
Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım satımlarında güvenliği artırmak amacıyla hayata geçirilecek Güvenli Ödeme Sistemi’nin zorunlu kullanım tarihini 1 Ekim 2026’ya erteledi.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, sistemin alıcı ve satıcıları dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik gibi risklerden korumayı, kayıt dışılığı azaltmayı ve ödeme süreçlerini daha güvenli hale getirmeyi amaçladığı belirtildi.
Daha önce yapılan düzenleme kapsamında, 1 Temmuz 2026’dan itibaren taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının ya da bir kısmının nakit, havale veya EFT yoluyla yapılması halinde işlemlerin Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden yürütülmesi zorunlu tutulmuştu. Sistemle birlikte satış bedeli ile tapu devrinin eş zamanlı olarak gerçekleşmesi hedefleniyor.
Ancak Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile ilgili kurumların teknik altyapı çalışmalarının sürmesi nedeniyle Bakanlık, uygulamanın sorunsuz şekilde hayata geçirilebilmesi için erteleme kararı aldı. Yönetmelikle verilen yetki kapsamında alınan karar doğrultusunda Güvenli Ödeme Sistemi’nin zorunlu kullanımı 1 Ekim 2026 tarihinde başlayacak.
