Enerji Giderlerine Yüzde 30 Hibe Desteği Geliyor: EKA Programı Resmen Başlıyor.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, enerji verimliliğini artırmayı ve karbon emisyonlarının azaltılmasını teşvik etmek amacıyla yeni bir destek mekanizmasını hayata geçiriyor. Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı kapsamında, belirlenen performans kriterlerini yerine getiren işletmelere enerji giderlerinin yüzde 30’u oranında hibe desteği sağlanacak.
Bakanlık tarafından yapılan açıklamaya göre program; sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin enerji yoğunluğunu, spesifik enerji tüketimini ve karbon emisyonlarını azaltmalarını teşvik etmeyi hedefliyor. Performans hedeflerini başarıyla karşılayan işletmeler, başvuruda bulundukları yıldaki enerji giderlerinin yüzde 30’unu nakdi hibe olarak alabilecek.
2026 yılı için EKA Destek Programı’nın üst destek limiti 18 milyon 61 bin 775 lira olarak belirlendi. Destek tutarının ise her yıl yeniden değerleme oranı doğrultusunda güncelleneceği bildirildi.
Programa başvurular, e-Devlet entegrasyonuna sahip Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden elektronik ortamda yapılabilecek. Başvuruların teknik inceleme ve doğrulama süreçlerinin tamamlanmasının ardından performans kriterlerini sağlayan işletmeler, bütçe imkânları çerçevesinde hibe desteğinden yararlanabilecek.
Öte yandan Bakanlık, halen uygulamada olan Verimlilik Artırıcı Proje (VAP) Destek Programı kapsamında da enerji verimliliği yatırımlarına desteğini sürdürüyor. Bu program çerçevesinde yatırım maliyetlerinin yüzde 30’una kadar, 2026 yılı için 27 milyon 92 bin 663 liraya ulaşan hibe desteği veriliyor.
Yeni EKA Destek Programı’nın devreye alınmasıyla birlikte işletmeler, hem enerji verimliliği yatırımlarını gerçekleştirirken hem de yatırım sonrasında elde ettikleri enerji tasarrufu ve performans sonuçlarına göre devlet desteğinden faydalanabilecek.














